Ramowy rozkład dnia
6:00 - 8:15
Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z nauczycielem. Zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci i inspirowane przez nauczyciela. Poranne zabawy ruchowe i integracyjne.
8:15 - 8:30
Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne (mycie rąk) i działania samoobsługowe (rozkładanie naczyń, sztućców), dyżury.
8:30-9:00
Śniadanie, porządkowanie naczyń, stolików po posiłku, zabiegi higieniczne, porządkowanie przyborów higienicznych, dyżury.
9:00-9:15
Ćwiczenia kinezjologiczne Gimnastyki Mózgu, ćwiczenia buzi i języka.
9:15-11:15
Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających indywidualnemu rozwojowi (m. in. praca z materiałem montessoriańskim), zabawy stymulujące wielokierunkową działalność dzieci (np. integracyjne, muzyczne, ruchowe, twórcze) w przedszkolu i ogrodzie, spacery, wycieczki, ćwiczenia ciszy, relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej, uroczystości, koncerty.
11:15-11:30
Przygotowanie do II śniadania , zabiegi higieniczne i samoobsługowe.
11:30-12:00
II śniadanie, porządkowanie naczyń, stolików po posiłków, porządkowanie przyborów higienicznych, dyżury.
12:00-13:45
Aktywność inspirowana przez dzieci i nauczyciela w sali i na powietrzu. Praca stymulująco-kompensacyjna, zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej. Zajęcia dodatkowe.
13:45-14:00
Przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne (mycie rąk) i działania samoobsługowe (rozkładanie naczyń, sztućców), dyżury.
14:00-14:30
Obiad, porządkowanie naczyń i stolików po posiłku, zabiegi higieniczne, porządkowanie przyborów higienicznych, dyżury.
14:30-17:00
Rozchodzenie się dzieci. Wspólne zabawy inspirowane przez nauczycielkę lub dzieci w sali lub ogrodzie, praca indywidualna.