Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Programy

"Uwierz w dziecko"

Charakter otaczającej nas rzeczywistości i tempo w jakim ulega ona ciągłym przeobrażeniom skłania nas, jako placówkę edukacyjną do przyjęcia postawy otwartej, elastycznej i dynamicznej. Takiej, która umożliwi nam nie tylko dostosowywanie się do zmian ale również ich wyprzedzanie.

Program wychowania przedszkolnego naszej placówki bazuje na Programie Własnym "UWIERZ W DZIECKO", skonstruowanym przez cały zespół rady pedagogicznej, w oparciu o koncepcję pedagogiczną Marii Montessori.

Wybór Pedagogiki Montessori nie był przypadkowy. Ujęło nas w niej przede wszystkim niecodzienne spojrzenie na małego człowieka. Jego istotą jest fakt iż każde dziecko jest inne i jako takie powinno rozwijać się wg indywidualnego planu rozwoju, którego fundament stanowią jego własne możliwości, kompetencje i umiejętności.

Celem naszej pracy jest więc pomaganie dziecku w rozwijaniu indywidualnych cech jego osobowości w zgodzie z obiektywnymi normami społecznymi. Swoją wiedzę i umiejętności dziecko musi nabyć samodzielnie odkrywając rzeczywistość, ponieważ nikt nie może rosnąć za dziecko.

Pomagamy więc naszym wychowankom w osięgnięciu spontanicznej koncentracji, rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły, wypracowywaniu zamiłowania do porządku i pracy, uniezależnianiu się od nagrody, formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez egoistycznej rywalizacji.

Nasza rola polega na wskazywaniu dziecku jak korzystać z materiału dydaktycznego, wprowadzać i respektować zasady swobody wyboru rodzaju, czasu formy i miejsca pracy oraz inne montessoriańskie zasady. Takie działania sprawiają, że dziecko może skoncentrować się na podejmowanych czynnościach mając do dyspozycji charakterystyczne dla tego systemu pomoce, których dostępność gwarantuje odpowiednio przygotowane otoczenie.

To wszystko sprawia iż w atmosferze poszanowania dla jego wysiłku dziecko ma okazję do osiągnięcia optimum własnych możliwości rozwojowych.

"Edukacja przez ruch"

Nauczycielki grupy I, III i IV wraz z Programem Własnym realizują elementy systemu Edukacja przez ruch, której są trenerkami. Swoje uprawnienia zdobyły pod okiem jego autorki, wieloletniego pedagoga praktyka, pani Doroty Dziamskiej.

System ten należy do grupy metod kinezjologicznych, które dzięki wykorzystaniu naturalnego ruchu organizmu w procesie uczenia się, łączy w sobie elementy kształcenia i terapii. Jego istotą jest proporcjonalne wykorzystanie wszystkich receptorów dla potrzeb uczenia się organizmu. Spoiwem takiego działania jest ruch. Toteż dobrze zaplanowany ruch rytmiczny, dopełniony muzyką lub z niej wyprowadzony, zapewniający dyscyplinę i stanowiący podstawę zgodnej pracy zespołowej to element charakterystyczny tego systemu.

Dzięki niemu dzieci szybciej opanowują umiejętności pisania, liczenia, czytania, prawidłowo oddychają, dobrze opanowują podstawy geometrii, odczuwają przestrzeń ponieważ doświadczają jej w różnych wymiarach. Edukacja przez ruch jest zbiorem wielu ćwiczeń, które zawsze łączą w sobie trzy elementy:

  • rytmiczny ruch całego ciała przy muzyce,
  • rytmiczne: kreślenie, malowanie, darcie, cięcie, podawanie przedmiotów, mówienie, odczytywanie itd.,
  • aktywność zespołową, których efektem jest wspólne dzieło tzw. karta pracy w formie tematycznej, plastycznej lub technicznej impresji.
"Kinezjologia edukacyjna"

Nauczycielki grupy I, III i IV wraz z Programem Własnym realizują elementy systemu Edukacja przez ruch, której są trenerkami. Swoje uprawnienia zdobyły pod okiem jego autorki, wieloletniego pedagoga praktyka, pani Doroty Dziamskiej.

System ten należy do grupy metod kinezjologicznych, które dzięki wykorzystaniu naturalnego ruchu organizmu w procesie uczenia się, łączy w sobie elementy kształcenia i terapii. Jego istotą jest proporcjonalne wykorzystanie wszystkich receptorów dla potrzeb uczenia się organizmu. Spoiwem takiego działania jest ruch. Toteż dobrze zaplanowany ruch rytmiczny, dopełniony muzyką lub z niej wyprowadzony, zapewniający dyscyplinę i stanowiący podstawę zgodnej pracy zespołowej to element charakterystyczny tego systemu.

Dzięki niemu dzieci szybciej opanowują umiejętności pisania, liczenia, czytania, prawidłowo oddychają, dobrze opanowują podstawy geometrii, odczuwają przestrzeń ponieważ doświadczają jej w różnych wymiarach. Edukacja przez ruch jest zbiorem wielu ćwiczeń, które zawsze łączą w sobie trzy elementy:

  • rytmiczny ruch całego ciała przy muzyce,
  • rytmiczne: kreślenie, malowanie, darcie, cięcie, podawanie przedmiotów, mówienie, odczytywanie itd.,
  • aktywność zespołową, których efektem jest wspólne dzieło tzw. karta pracy w formie tematycznej, plastycznej lub technicznej impresji.
Podstawa programowa do wglądu: